Questioning

Världen är nästan obefintligt vacker
samtidigt som den är så otroligt sjuk.
På grund av begär. makt. pengar.
Jag vill inte vara en bidragande orsak,
tänker inte tillåta mig själv att bli det.

känns ofta som att jag slits mellan två världar
Som att personer vill få mig att sluta bry mig så mycket,
sluta tro att man kan förändra, för att de själva slutat tro/ aldrig insett.
Jag vet att mina värderingar är värdefulla
Och inom mig är jag redan lycklig, många andra är det inte
Men livet har aldrig bara handlat om mig själv
Det handlar om oss alla

Comments
Postat av: Sockerlollo





Svara gärna på dagens fråga i min blogg:

Brukar du ge pengar till tiggare?



Svara utan sv; Tack =)

2012-05-08 @ 20:59:57
URL: http://sockerlollo.blogg.se/
Postat av: Sockerlollo

Tack för ditt svar, det är stort att ge en hungrig mat.



Jag ger sällan pengar till tiggare, till de som spelar musik eller sitter med en gitarr längs trottoraren kan jag slänge en slant ( om jag har kontanter ) men inte de som kommer fram och inte ens kan prata. Vet inte varför och vet att det är hämskt, men har väldigt svårt att förstå hur man kan hamna där.. På något sätt har de ju gjort det, men jag förstår inte jag tror det är därför jag sällan ger pengar till tiggare. Men som sagt de som spelar musik, eller kan prata och ställa en rak fråga ger jag alltid OM jag har pengar på mig.

2012-05-08 @ 21:58:36
URL: http://sockerlollo.blogg.se/

Comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0